Çözümlendi Toplantı tutanağı ve divan heyeti

Erol

Yeni Kiracı
Çevrimdışı
İyi günler kat malikleri toplantısı yapılırken tutanak tutulmalı mıdır?. Bu konuda kat mülkiyeti kanunda hiçbir ibare geçmemektedir ama nedense internette tutanak ile ilgili bir sürü şey yazmaktadır tutanak olmalı mıdır? olmalı ise bu kanunun neresinde yazıyor ? ayrıca internette toplantılarda Divan heyeti oluşturulmalı diyor. bununla ilgili de kanunda herhangi bir ibare bulunmamakta o zaman neden divan Heyet-i oluşturulmalı ? tutanak tutulmadan karar defterine kararlar direk yazılsa ve divan heyeti yerine yönetici toplantıya başkanlık yapsa olmaz mı ? Teşekkürler
 

admin

Admin
Yönetici
Administrator
Çevrimdışı
Yönetici kat maliklerinin vekili ve kat maliklerinin temsilcisidir. Genel kurul önünde hesap veren faaliyet raporu sunanda yöneticidir. Divan başkanı ise toplantıyı yöneten işleyişini saglayan kurulun başıdır. Divan başkanı ve katip üye kat maliklerinin karşısında hesap verme yükümlülüğü olan yönetime ve kat maliklerine kılavuzluk yapan oluşumun adıdır. Dolayısı ile K.M.K. Genel hükümlerdir lakin tüzel kimliğe sahip dernek Apartman vb. oluşumlarda genel hükümler dışında tüm kanun ve yönetmelikler kapsamında toplantılar düzenlenir. Bir toplumun çekirdekiğini oluşturan apartman yönetimleri sadece K.M.K hükümlerinden ibaret bir yönetim anlayışı ile yönetilmez. Toplantının verimliliği ve sukunetli işleyişi açısından gereklidir. Ama karar tutanak ile dahi alınabilir. Toplantının ana şartıda degildir.
 

Erol

Yeni Kiracı
Çevrimdışı
Yönetici kat maliklerinin vekili ve kat maliklerinin temsilcisidir. Genel kurul önünde hesap veren faaliyet raporu sunanda yöneticidir. Divan başkanı ise toplantıyı yöneten işleyişini saglayan kurulun başıdır. Divan başkanı ve katip üye kat maliklerinin karşısında hesap verme yükümlülüğü olan yönetime ve kat maliklerine kılavuzluk yapan oluşumun adıdır. Dolayısı ile K.M.K. Genel hükümlerdir lakin tüzel kimliğe sahip dernek Apartman vb. oluşumlarda genel hükümler dışında tüm kanun ve yönetmelikler kapsamında toplantılar düzenlenir. Bir toplumun çekirdekiğini oluşturan apartman yönetimleri sadece K.M.K hükümlerinden ibaret bir yönetim anlayışı ile yönetilmez. Toplantının verimliliği ve sukunetli işleyişi açısından gereklidir. Ama karar tutanak ile dahi alınabilir. Toplantının ana şartıda degildir.
Cevap için teşekkürler anladığım kadarıyla tutanak olmazsa olmaz değil ancak toplantılarda divan heyeti oluşturmak gerekli ancak bizim apartmanda bugüne kadar hiç bir toplantıda böyle bir heyet oluşturulmadı toplantıya hep yönetici başkanlık yaptı. Bu durumda daha önceden yapılmış olan bu toplantılarda alınan kararlar yok hükmünde midir? Bizim apartman 15 daireli bir apartman yöneticide dahil olmak üzere herkes apartmanda kat maliki dışarıdan kimse yok ama yinede ileride malikler arasında sorun yaşanmayacak anlamına gelmiyor. Yani ilerde herhangibir mahkemelik bir durum olsa divan heyetinin oluşturulmamış olması alınan kararların geçerliliğini etkiler mi? Teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

admin

Admin
Yönetici
Administrator
Çevrimdışı
Cevap için teşekkürler anladığım kadarıyla tutanak olmazsa olmaz değil ancak toplantılarda divan heyeti oluşturmak gerekli ancak bizim apartmanda bugüne kadar hiç bir toplantıda böyle bir heyet oluşturulmadı toplantıya hep yönetici başkanlık yaptı. Bu durumda daha önceden yapılmış olan bu toplantılarda alınan kararlar yok hükmünde midir? Bizim apartman 15 daireli bir apartman yöneticide dahil olmak üzere herkes apartmanda kat maliki dışarıdan kimse yok ama yinede ileride malikler arasında sorun yaşanmayacak anlamına gelmiyor. Yani ilerde herhangibir mahkemelik bir durum olsa divan heyetinin oluşturulmamış olması alınan kararların geçerliliğini etkiler mi? Teşekkürler
Karar defterine bakılması lazım. formalite olarak divan başkanlığına ve katip üyeliğine toplantıya gelenlerin isimleri yazılmış olabilir. ve kararların sonunda imzalar atılmışsa ve toplantıda alınan kararlara 1 ay içerisinde itiraz gelmediyse vede toplantıya katılmayanlara kararı tebliğ etmişse alınan kararlar mahkemelik durumlarda geçerli sayılır
 

Erol

Yeni Kiracı
Çevrimdışı
Teşekkürler ,apartmanda kimsenin bir şey bildiği yok kara düzen gidiyor KMK dan başka okumak lazım gelen başka bir kanun veya yönetmelik var mıdır? Birde apartman yönetim planı yapıldıktan sonra herhangi bir yere verilmesi gerekiyor mu tapu v.b..Yoksa sadece kat malikleri tebliğ etse yeterli midir? Teşekkürler
 

admin

Admin
Yönetici
Administrator
Çevrimdışı
Teşekkürler ,apartmanda kimsenin bir şey bildiği yok kara düzen gidiyor KMK dan başka okumak lazım gelen başka bir kanun veya yönetmelik var mıdır? Birde apartman yönetim planı yapıldıktan sonra herhangi bir yere verilmesi gerekiyor mu tapu v.b..Yoksa sadece kat malikleri tebliğ etse yeterli midir? Teşekkürler
Henüz bina yapılmamış ya da yapısı su basman seviyesine geldiğinde kat irtifakının kurulmasıyla Yönetim Planı tapu siciline tescil edilmelidir. İlgili tapu müdürlüğünden belli bir ücret karşılığında yönetim planınızı isteyebilirsiniz. aksi takdirde yönetim planına aykırı yapılan alınan tüm kararlar geçerliliğini yitirebilir.
 

Erol

Yeni Kiracı
Çevrimdışı
Yönetim planını kat malikleri yapıp onaylıyor diye biliyorum. Apartman eski değil yeni bina binaya ilk taşınan ev sahiplerinin böyle bir plandan haberleri yok hatta arsa sahibininde yok. Yönetim planını binayı yapan müteahhit yapıp tapuya verebilir mi? Veya vermek zorunda mı? Çünkü arsa sahibi de binada oturuyor ama onunda bir bilgisi yok yinede tapuya gidip sormak gerekir mi? Yoksa bir yönetim planı yapalım mı ? Teşekkürler
 

admin

Admin
Yönetici
Administrator
Çevrimdışı
Yönetim planını kat malikleri yapıp onaylıyor diye biliyorum. Apartman eski değil yeni bina binaya ilk taşınan ev sahiplerinin böyle bir plandan haberleri yok hatta arsa sahibininde yok. Yönetim planını binayı yapan müteahhit yapıp tapuya verebilir mi? Veya vermek zorunda mı? Çünkü arsa sahibi de binada oturuyor ama onunda bir bilgisi yok yinede tapuya gidip sormak gerekir mi? Yoksa bir yönetim planı yapalım mı ? Teşekkürler
Merhabalar @Erol genellikle yeni binalarda müteahhit tarafından tapuya verilebiliyor. Kim kimsenin yönetim planından haberi yoksa yönetim planınızı tapıya gidip çıkartabilürsiniz. Genelde yeni binalarda hazır taslak olarak verilmiştir kat karşılığı inşaat sözleşmesi yaptırdıysanız o sırada müteahhit arsa sahiplerine imzalatmıştır. Kesinlikle tapuya gidip çıkartmalısınız.
 
Üst